Amor e Educação Libertadores em bell hooks

V.19 N. 1 (2022): Inverno de 2022 - Publicação Contínua • Kalagatos - Philosophical Journal

Autor: Halina Leal

Resumo:

bell hooks desenvolve suas reflexões sobre o amor e a educação, articulando questões teóricas com demandas de grupos socialmente subalternizados. hooks parte de experiências de quem vivenciou o lugar da margem na sociedade. Com suas narrativas reflexivas, ela nos convoca a pensar o amor e a educação para além de perspectivasegóicas e autocentradas para pensá-los enquanto campos de atuação política. Nessa perspectiva, buscarei analisar alguns aspectos do amor e da educação segundo a pensadora, com vistas à análise e compreensão da contribuição desses conceitos para a superação de distintas formas de opressão e de dominação sociais.

Abstract:

bell hooks develops his reflections about love and education, articulating theoretical issues with the demands of subordinated groups. hooks considers her experiences as person who experienced the marginal place in society. With her reflective narratives, she invites us to think about love and education beyond an egoic and self-centered perspective to think about them as fields of political action. In this perspective, I will seek to analyze some aspects of love and education according to the thinker, with a view to analyzing and understanding the contribution of these concepts to overcoming different forms of oppression and social domination.

ISSN: e-ISSN: 1984-9206

Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/kalagatos/article/view/8226/6906

Palavras-Chave: bell hooks, amor, educação, gênero, raça.

Kalagatos - Philosophical Journal

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Kalagatos - Philosophical Journal - edited and maintained by the Master's Degree in Philosophy (CMAF) of the State University of Ceará (UECE), Brazil.e-ISSN: 1984-9206

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