La mejor solución a tu problema. Hacia una Filosofía del Marketing y el Consumo

2018, V. 74, N. 2-3 • Revista Portuguesa de Filosofia

Autor: Carlos Ballesteros García

Abstract:

The consumption society, understood as that one which is structured social, economic and even politically around the market and the exchange of goods and services for money is, without any doubt, a field of interest to think deeply about its configuration and management. Marketing, understood as that business function responsible for managing the meeting of the firm´s catalogue with the needs of the market, is the focus of this paper. In it there is a reflection on key concepts such as necessity, ethical or welfare and wellbeing. In this sense, it’s crucial to understand the importance and the role of Marketing in society (and vice versa) providing also a reflection on its ethical component.

ISSN: 0870-5283

DOI: http://doi.org/10.17990/RPF/2018_74_2_0451

Texto Completo: https://www.publicacoesfacfil.pt/product.php?id_product=1122

Palavras-Chave: consumers’ sovereignty,ethics and marketing,m

Revista Portuguesa de Filosofia

A Revista Portuguesa de Filosofia (RPF) foi fundada em 1945 por Domingos Maurício, SJ; Cassiano Abranches, SJ; Severiano Tavares, SJ e Diamantino Martins, SJ. É uma publicação trimestral da Axioma - Publicações da Faculdade de Filosofia.

A RPF, sendo de inspiração cristã, tem por missão a publicação de artigos inéditos de reconhecido mérito, aceitando textos de qualquer horizonte de pensamento, em qualquer área de filosofia, escritos nas principais línguas europeias (português, inglês, francês, alemão, espanhol e italiano). Todos os artigos são revistos inter pares (peers review), mediante o sistema de avaliação anónima (double-blind).

Os artigos publicados na RPF são indexados e referenciados pelas seguintes bases de dados e repertórios bibliográficos: The Philosophers's Index (Ohio, USA); International Philosophical Bibliography / Répertoire Bibliographique de la Philosophie (Louvain, Bélgica); Francis-Bulletin Signalétique (CNRS, INIST - França); Ulrich's International Periodicals Directory (New York, USA); Internationale Bibliographie Geistes und Sozialwissenschaftlicher Zeitschriftenliteratur (IBZ - Alemanha); Dialnet (Logroño, Espanha); JSTOR (Michigan, EUA).